Dél-Afrika

Kutyák, macskák bevitele Dél-Afrikába

Dél-Afrikában is rendkívül szigorúak az házikedvencek bevitelére vonatkozó szabályok, az utazás körültekintő előzetes szervezést igényel.

Elengedhetetlen az ISO mikrochip és az érvényes veszettség elleni oltás megléte, amely Dél-Afrika esetében a beadást követő 30 nappal válik csak érvényessé! (Az EU-ban 21 nap, ezért erre figyelni kell!)

A legfontosabb követelmény a kutyák bevitelénél, hogy öt fajta betegségtől mentességet laboratóriumi vérteszttel kell igazolni! (Ezek pontosan: Brucella canis, Trypanosoma evansi, Babesia gibsoni, Dirofilaria immitis, Leishmania.) Veszettség ellenanyag, magyar népies nevén „Titer teszt”, nem kell.  A teszteket az utazás előtt legfeljebb 30 napon belül kell elvégeznie valamelyik nemzetközileg elismert laboratóriumnak.

A vértesztekre kell elég időt hagyni és nagy körültekintéssel kell megszervezni, mert sajnos meglepően gyakran merül fel kisebb nagyobb hiba a folyamatban és csak minden szempontból tökéletes eredménnyel lehet a kutyát elindítani.

Cicák esetében elegendő az érvényes veszettség oltás, nincs szükség vértesztekre.

A Dél-Afrikai Köztársaság előírásai szerint a házi kedvencek beviteléhez szükség van Import Engedélyre is. Az erre irányuló kérelmet is érdemes időben benyújtani a hatóságok felé. Az engedély a kiadástól számítva 6 hónapig érvényes.

Jelenleg a Magyarországról érkező kutyáknak és cicáknak nem kell karanténba menni (a legtöbb más országból érkező kutyának igen)!

Mivel a szabályozások legutóbb 2018-ban változtak, még gyakorlott utazóknak is érdemes állatszállító szakemberhez fordulni tanácsért!

További információ: https://bit.ly/2SVqIKI